Avis nemzetközi háttér
Az Avis-ről
1946-ban Warren Avis mindössze három autóval megnyitotta a világ első repülőtéri autókölcsönző telephelyét a Willow Run Repülőtéren, Detroitban. Ma az Avis világszerte 5200 telephelyet működtet 165 országban. A vállalatot sok éve az energikusság, lelkesedés, innovatív iparági vezető szerep, valamint a folyamatos fejlődés szellemisége jellemzi.
Az Avis sikerének lényege abban az egyedülálló elképzelésében rejlik, hogy a hálózatba, a vezető technológiákba és főleg az emberekbe történő folyamatos befektetéseken keresztül az autókölcsönzés területén a legjobb és leggyorsabban növekvő vállalatot építse ki.
"Mi jobban igyekszünk" - We Try Harder
... ez nem csak a mindenkori ötödik leghíresebb szlogen; ez egy nyíltvégű ígéret, hogy jobban teljesítünk ma, mint tegnap; hogy értéket közvetítünk az ügyfeleinknek, alkalmazottainknak és részvényeseinknek. Ez az Avis szelleme.
A vállalatnál mindenkinek fontos szerepe van az egyenletes minőségű ügyfélkiszolgálás megvalósításában és a "Mi jobban igyekszünk" ígéret beváltásában.
Napjainkban
A világ 175 országában 5500 bérbeadó irodával az Avis Car Rental és annak leányvállalatai működtetik a világ egyik legjobban ismert járműbérlési márkanevét. Az Avis hosszú, újításokkal teli történetet tudhat maga mögött az autókölcsönzési üzletágban, ezen túlmenően pedig a világ egyik olyan vezető márkája, amely rendkívül elkötelezett az ügyfelei iránt. Az Avis tulajdonosa az Avis Budget Group, Inc. (NASDAQ: CAR), amely a márkanevet világszerte működteti, és licencszerződéssel használatba adja.
Avis Budget Group weboldalNéhány kulcsfontosságú történeti mérföldkő
2019
50 éves az Avis Autókölcsönző Magyarországon.
2014
Az Avis 50 éves nemzetközi évfordulója alkalmából (Avis Europe megalapítása - 1965) elindítja az eddigi legnagyobb nemzetközi kampányát, ösztönözve az ügyfeleket a világ felfedezésére ("Unlock the world"). A felejthetetlen élmények csak Önre várnak, nyisson a választékra ... A kulcs az Ön kezében van.
2013
Az Avis a "Business Traveler Awards" díjátadón a tizedik egymást követő évben elnyerte "Legjobb autókölcsönző Európában" díjat.
2012
Az Avis a "World Travel Awards" díjátadón a hetedik egymást követő évben elnyerte a „Világ vezető üzleti autókölcsönző cége" díjat.
2011
Az Avis Budget Group felvásárolja az Avis Europe Plc-t. A tranzakció révén az Avis Budget Group újraegyesíti licencszerződéses hálózatát Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és Ázsiában.
2008
Az egyedülálló „3 perces ígéret” bevezetése több mint 500 bérbeadási helyszínen Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Nagy-Britanniában, Portugáliában és Svájcban. A „3 perces ígéret”-tel az Avis Preferred ügyfelek 3 percen belül – a várakozási idő jelentős csökkentésével – kapják meg a bérautó kulcsát.
2004
2004 januárjában, Budapesten új, közös szolgáltató központ nyílik meg az Avis Csoport jövőbeli növekedését és fejlődését szolgáló rugalmas platformok létrehozására irányuló folyamatos technológiai beruházások részeként.
2003
A Budget márkanév működtetéséhez a jog megszerzése Európában, Afrikában és a Közel-Keleten. Tanzániában és Maliban a működés megkezdése, ezáltal az Afrikában és az Indiai-óceán térségében lefedett területek száma harmincötre növekszik.
2002
Az Avis a Shanghai Automotive Industry Sales Corporation-nel (SAISC) fennálló közös vállalatán keresztül tovább bővíti jelenlétét Kínában. Sanghajban, Kuangcsouban és Szucsouban 10 irodája van, a tervek szerint halad a terjeszkedés 2004 végéig Pekingbe, Nancsingba és Hangcsouba. Az Avis Kína teljes körű autókölcsönzési és lízingelési szolgáltatásokat nyújt sofőrrel vagy anélkül.
1999
Terjeszkedés Ázsiában, az autókölcsönzési tevékenységet a japán piacra kiterjesztő licence szerződéssel, valamint India 9 nagyvárosában autókölcsönzők működtetésére vegyesvállalati szerződés aláírása a Mercury Car Rentals Ltd.-del. Ezekben a városokban a szolgáltatás elindítása ugródeszkaként szolgál az üzleti térhódításban, azaz egy olyan terjeszkedési programhoz, mely magában foglalja India-szerte a fő üzleti és szabadidő központokat.
1997
Sikeres másodszori bevezetés a Londoni Tőzsdén, elsősorban az alaptevékenység terjeszkedésének finanszírozása céljából. Az Avis elnevezés és márkanév engedélyezésének kiterjesztése Ázsiában további 27 területre, ami a csoport számára egy hatalmas új piacra jelent belépőt.
1995
A globális partnerségek fejlődésének felgyorsulása, a világ utazási iparágának vezető neveivel új szövetségek megkötése. Mára világszerte több mint 80 légitársasággal és sok más nemzetközi utazási szolgáltató partnerrel áll együttműködésben.
1992
Lényegében a teljes lízing tevékenység eladása a GE Capital Fleet Services-nek.
1989
Visszatérés a zártkörű tulajdonosi formához 3 fő részvényessel: D’Ieteren, General Motors és Avis Inc.
1986
Jogi különválás a korábbi tulajdonostól, az Avis Inc.-től, miközben az Avis egész világra kiterjedő rendszerének része marad. Az Avis Europe a történelem első olyan autókölcsönző vállalata, melynek bevezetése a Londoni Tőzsdére sikeres. Nyílt részvénytársaságként az Avis Europe 3 év alatt megháromszorozza a piaci értékét.
1985
A Wizard alkalmazása megkezdődik Európában… ma már ez az egyedülálló rendszer dolgozza fel az Avis Europe tranzakcióinak 97%-át, és valamennyi fő globális elosztási hálózattal interfészen keresztül kapcsolatban áll.
1979
Az egész világra kiterjedő marketing megállapodás megkötése a General Motors-szal, majd a GM autók világszerte megjelennek az Avis gépjármű flottákban.
1973
Mindössze 8 évvel az Avis Europe megalapítását követően piacvezető szerep elérése Európában, Afrikában és a Közel-Keleten. Megkezdődik a gépjármű flottalízing piacra való belépés.
1972
Jelentős műszaki innováció, a Wizard számítógépes rendszer, azaz az iparágban az első, máig legkiterjedtebb on-line, valós idejű foglalási, kölcsönzési és ügyviteli informatikai rendszer bevezetése.
1965
Az európai, afrikai és közel-keleti részleg megalapításával (Avis Europe) hivatalos kilépés a nemzetközi szintérre. A vállalati tevékenység megkezdődik a jelentősebb európai országokban, ahol a siker egyes esetekben látványos: például Spanyolországban az Avis egy év alatt az újonnan jött piaci szereplőből a legnagyobb autókölcsönző vállalattá növi ki magát.
1963
Merész, új reklámkampány indítása... "Mi csak a másodikak vagyunk. Ezért jobban igyekszünk"... ma már a 10 mindenkori legjobb reklámszlogen között elismert szlogen, ami a vállalati kultúrába annak lényegeként ágyazódott be. A kampány sok év veszteség után ismét nyereségessé teszi az Avist.
1953
Európában, Kanadában és Mexikóban franchise tevékenységgel megkezdődik a nemzetközi terjeszkedés.
1946
Warren Avis Detroitban, a Willow Run Repülőtéren megalapítja az Avis Airlines Rent a Car Systems-t. Számítva a háború utáni utazási trendekre, ez a világ első repülőtéri telephelyen működő autókölcsönzője.